Якщо хочете навчитися писати справді якісні мета-теги, які “працюватимуть” у висококонкурентних тематиках, однієї цієї статті вам точно недостатньо. У такому разі почніть з моїх інструкцій щодо title та description. Тут же я хочу розглянути ті самі 20% рекомендацій, які дають 80% результату.
Ніхто не пише мета-теги щодня. Навіть SEO-фахівці, які працюють у ніші по 15 років. Написали мета-теги – переключилися на оптимізацію сторінок, потім на технічну частину, посилальне та таке інше. І коли справа доходить до чергових мета-тегів, деякі моменти можуть забуватися. Принаймні у новачків. Так ось ця стаття і написана для того, щоб швидко “освіжити” в пам’яті найбільш важливі моменти.
Правильна підготовка допоможе уникнути помилок
Основні проблеми на етапі підготовки, які призводять до того, що мета-теги погано відпрацьовують та їх доводиться переписувати:
- аналіз ТОП-10 проводився без урахування персоналізації пошуку;
- під час аналізу віддають перевагу мета-тегам, а не сніпетам;
- ключові слова не відповідають сторінці.
Враховуємо персоналізацію
Усі, хто, так чи інакше, стосується просування сайтів, знають, що таке персоналізована видача. Тільки знати та враховувати це в роботі у багатьох це два паралельні процеси. Причому не тільки у власників сайтів, які намагаються самі займатися просуванням, а й у деяких SEO-оптимізаторів.
Як це виглядає на практиці. Людина сідає писати мета-теги. Дивиться ключові слова для конкретної сторінки, бере найчастіший (найважливіший) ключ та аналізує за ним видачу. Хто-що пише, як, які слова використовує… Потім складає мета-теги з урахуванням своєї групи ключових слів та того, що бачить у видачі. Усе чудово?
Не просто відмінно – чудово. Питання тільки в тому, як він дивиться видачу. Багато новачків навіть не замислюються, що те, що вони загуглять у себе на комп’ютері, може сильно відрізнятися від того, що бачать інші люди. У результаті і мета-теги пишуться для “іншої” видачі та не завжди можуть повноцінно відпрацьовувати в потрібній.
Що з цим робити?
Крок 1 – змінюємо IP
Наприклад, ви працюєте з України, а сайт просуваєте в Польщі. Тоді вам знадобиться платний VPN, який дасть змогу змінити ваш IP на польський. Я використовую Surfshark (не реклама, планую його змінювати).
Звичайно, залишиться ваша історія пошуку, та й маса інших параметрів, і видача все одно буде не зовсім правильною. Але вона буде набагато ближчою до тієї, яку бачать користувачі з Польщі.
Крок 2 – додаємо місто до запиту
Наприклад, основний запит для сторінки, що просувається, “купити стіл”. Регіон просування – Прага, Чехія. Мова – українська. Потенційні клієнти – мігранти. Відповідно під час складання мета-тегів вам потрібно подивитися, які сайти перебувають у ТОП-10, якщо пошук ведеться з Праги.
Якщо ви просто зміните IP та загуглите “купити стіл” – у видачі побачите чеські сайти, але не празькі. Зате, якщо додасте до запиту місто: “купити стіл у Празі”, тоді видача ще трохи покращиться. Це не зовсім коректно, видача за такими запитами може відрізнятися. Але багато що залежить від регіону, в деяких вона буде ідентична, при локальному пошуку.
Крок 3 – використовуйте режим інкогніто
У деяких випадках точнішу видачу можна отримати, використовуючи режим інкогніто в Google Chrome. Але не завжди вона сильно змінюється. Потрібно пробувати та дивитися на конкретних прикладах.
Це найпростіші поради, які легко застосує будь-який новачок, який не має платного софту або сервісів. Звісно, вони не дадуть повноцінно оцінити реальну видачу, але й помилок зовсім вже грубих не наробите. Якщо залишилися запитання – ставте їх у коментарях.
Дивимося сніпети, а не мета-теги
Потрібно підібрати ключі – дивіться конкурентів, потрібно правильно скласти мета-теги – дивіться конкурентів, потрібні тексти – … ну ви зрозуміли)). Знайоме? Ось так запитаєш поради у досвідченого SEO-шника, а відповідь одна. Тільки не всі й не завжди пояснюють – а як їх дивитися-то?
А в підсумку можливі ситуації, коли людина розуміє все буквально й аналізує не зовсім те, що потрібно. Наприклад, знаючи про персоналізований пошук, новачок може піти таким шляхом: подивитися ТОП-10 у потрібному регіоні через якийсь сервіс або софт. Але не сторінку з результатами пошуку, а сайти в ТОП-10.
Тобто замість того, щоб дивитися сніпети на сторінці видачі Google, він відкриє 10 сайтів із ТОП-10 та буде дивитиметься їхні мета-теги. Це реальний приклад, тому коментарі в стилі “це кожен школяр знає” писати не потрібно, не кожен.
Що тут поганого? А те, що мета-теги у деяких конкурентів можуть бути написані погано. І на сторінках результату пошуку у них частина тексту зі сторінки. Ось вона-то може й ідеально підходить під запит і дивитися потрібно її, точніше сніпет. Але аналізуючи саме мета-теги, ви цього не побачите. Що позначиться на якості.
Звертаємо увагу на ключові слова
Якщо підбір ключових слів виконано якісно, жодних питань у вас виникнути не повинно. Але бувають ситуації, коли клієнт приходить на просування з уже готовою семантикою та хоче працювати саме з нею. Без детального аналізу не завжди очевидно, що в одну групу потрапили запити для різних сторінок.
Наприклад, візьмемо 2 запити:
як скласти title
як скласти title і description
Вони схожі й цілком могли опинитися в одній групі, якщо той, хто підбирав ключі, не порівнював видачу за ними. А якщо порівняти результати пошуку (Google, регіон – Київ):

Бачимо 0 перетинів. Тобто, за цими ключовими словами в ТОП-10 різні статті. І ви можете скласти просто ідеальні мета-теги, але стати в ТОП-10 за обома запитами буде вкрай проблематично. Поки не розділите ці фрази за різними групами і не зробите 2 окремі посадкові сторінки.
Тому, якщо бачите, що в групі ключових слів є фрази, видача за якими відрізняється, не потрібно заплющувати на це очі та вписувати все в один мета-тег. Потрібно зупинитися й обговорити це питання із замовником. Будуть це 2 окремі сторінки або від якихось запитів доведеться відмовитися – не важливо, але рішення має бути.
Якщо проігнорувати цей момент на цьому етапі, згодом ви отримаєте ситуацію, коли частина вашого семантичного ядра “не лізе” в ТОП. У підсумку – клієнт не задоволений роботою, та й ви самі не в захваті від того, що часу і сил витрачається багато, а результат залишає бажати кращого. А причина лише в неправильному розгрупуванні.
Пишемо title
Ще раз акцентую, що тут будуть наведені тільки основні рекомендації, та й то, тезисно. Це дуже зручно, коли потрібно освіжити в пам’яті якісь загальні моменти або стисло пояснити копірайтеру, як правильно написати title та description, коли замовляєте тексти. Якщо ж вам потрібно навчитися писати title, тоді почніть з нашої інструкції. Там усе розписано детально та з прикладами.
Рекомендації щодо складання title:
- Довжина: 50-100 символів із пробілами.
- Повинен бути унікальним для кожної сторінки.
- Повинен відповідати вмісту сторінки.
- Повинен бути написаний з використанням ключових слів. Причому найбільш важливе або частотне ключове слово потрібно використовувати на початку title.
- Перед написанням, обов’язковий аналіз конкурентів.
- Використовувати бренд у title можна. Особливо в тих випадках, коли останній має невелику довжину. Але не обов’язково.
- Грамотність та читабельність. Не забуваємо, що пишемо для людей, а не роботів.
- Використовуйте цифри, дужки, символи. Це привертає увагу. Але без фанатизму.
Чого слід уникати:
- Не пишіть весь заголовок у верхньому регістрі.
- Не потрібно перераховувати міста.
- Мінімізуйте використання прийменників, часток та займенників.
- Не переспамлюйте ключовими словами.
- Не використовуйте шаблони, якщо не йдеться про сотні або тисячі однотипних сторінок.
Складаємо description
Тут ситуація аналогічна. Якщо хочете навчитися складати його правильно, читайте детальну інструкцію з прикладами та картинками. А тезисно це виглядає так.
Рекомендації щодо складання description:
- Довжина: 160-230 символів із пробілами. Найчастіше це 2-4 речення.
- Найважливішу інформацію розміщуйте в перших 160 символах.
- Максимальна відповідність інформації на сторінці.
- Використовуйте ключові слова. Тут вже можна обіграти СЧ та НЧ запити. Без переспаму.
- Аналізуйте сніпети у видачі ПС у конкурентів. Там буде багато підказок. Але не копіюйте їх!
- Для кожної сторінки має бути свій унікальний description.
- Цифри та символи допоможуть зробити його більш привабливим. Але це не означає, що їх потрібно використовувати абсолютно в кожному description. Тільки там, де це доречно та необхідно.
- Можна використовувати заклик до дії. Але не надто агресивно.
Чого слід уникати:
- Не потрібно залишати його порожнім.
- Не дублюйте в нього title або якийсь шматок тексту зі сторінки.
- Не використовуйте порівняння. Це може ускладнити для ПС визначення найбільш релевантної сторінки.
Чи потрібно заповнювати keywords
Один із найбільш суперечливих мета-тегів. З одного боку його найпростіше заповнити. Не потрібно нічого придумувати, аналізувати, креативити. Є ключові слова для сторінки, потрібно тільки скопіювати їх у keywords та на цьому все. З іншого боку, саме його найчастіше переспамлюють. Особливо, коли ключових фраз багато та хочеться вписати їх усі.
Почнемо з головного. Ще 2009 року Google опублікував інформацію про те, що мета-тег keywords не враховується під час ранжування сторінок. На запитання, чи буде враховуватися в майбутньому, відповів, що це не виключено, але малоймовірно. Цю заяву можна подивитися тут.
Звичайно, є й інші пошукові системи, які можуть його враховувати. Тому насамперед потрібно дивитися, де просувається сайт. Але для більшості проектів keywords можна не заповнювати. А з урахуванням того, що дуже часто його заповнюють неправильно, тоді навіть краще залишати його порожнім.
Якщо ж вам потрібно скласти мета-теги і замовник просить заповнити і keywords, тоді ваше основне завдання – не переспамити! Є 3 варіанти, як його заповнювати.
Варіант 1. Пишемо ключові фрази через кому
Це найневдаліший варіант. Його можна використовувати тільки в тому разі, якщо у вас всього 2-3 запити. Інакше основний ключ, у цьому прикладі “тур у Карпати”, може бути вписаний 10 разів і більше. А це і буде переспам.
Варіант 2. Основний ключ плюс додаткові фрази через кому
Пошукова система може міксувати будь-які ключові фрази з частин, розділених комами. У цьому випадку отримаємо:
тур у Карпати замовити
тур у Карпати купити
тур у Карпати ціна
Це досить хороший варіант. Єдине, що потрібно враховувати, пошукова система не зможе взяти одне слово зі словосполучення, яке відокремлене комою, та зміксувати його з іншим. У цьому прикладі ПС не врахує фрази виду:
замовити тур
купити тур
І саме тут – це правильно. Але якщо прописано буде так:
Тоді пошукова система не враховуватиме ключі виду:
ноутбук asus недорого
ноутбук asus ціна
А це вже неправильно.
Це потрібно враховувати. У всьому іншому – хороший варіант, який не дасть вам переспамити.
Варіант 3. Усі слова через пробіл
Теоретично пошукова система може, як завгодно, компонувати слова, і це дасть змогу обіграти велику кількість варіантів, нічого не пропустивши. Але якщо слідувати цій логіці, тоді ключі “ноутбук asus купити”, “ноутбук купити” та “asus купити” будуть рівнозначні. При цьому для кожного такого запиту потрібна окрема сторінка. Виходить, що ми залишаємо вибір на розсуд ПС. Дещо спірний варіант. Другий зручніший.
Приклади
Вище я давав посилання на окремі статті як правильно написати title та description, і там достатньо прикладів – і правильного написання і неправильного. Тому тут не будемо повторюватися. Замість цього наведу кілька прикладів нормального заповнення для різного типу сайтів та сторінок.
Одразу звертаю увагу – не ідеального, не найкращого, а просто нормального заповнення, яке дає результат у вигляді зростання позицій. Можна написати набагато краще й оптимізованіше. Але, як ви пам’ятаєте з назви статті, у нас завдання докласти мінімум зусиль та отримати результат. А вже потім не надто вдалі варіанти можна допрацьовувати точково. Тому показую те, що зможе написати кожен, а не тільки експерт із 10-річним досвідом.
Приклад 1. Товарна сторінка інтернет-магазину
Ключові слова для цієї сторінки:
магній хелат нсп
магній хелат nsp
магній nsp
магній хелат нсп ціна
магній хелат nature’s sunshine
магній нсп ціна
магній хелат nsp купити
магній хелат nature’s sunshine купити
магній хелат нсп купити
магній хелат від nsp
Приклад заповнення мета-тегів:
description: Пропонуємо купити Магній Хелат NSP за найпривабливішою ціною на ринку. Чому так? У нас діє система знижок на всю продукцію Nature’s Sunshine. Вивчіть наш каталог. Упевнені, вам сподобається не тільки Магній Хелат від НСП.
keywords:
Приклад 2. Сторінка послуги на сайті юридичних послуг у Таїланді
Ключові слова для цієї сторінки:
адвокат у сімейних справах
адвокат із сімейного права
адвокат із сімейних питань
юрист із сімейного права
юрист у сімейних справах
сімейний адвокат
сімейний адвокат консультації
консультація сімейного юриста
Приклад заповнення мета-тегів:
description: Найкращі сімейні адвокати компанії Назва компанії до ваших послуг! Професійні консультації сімейного юриста в Таїланді з найрізноманітніших питань (розлучення, справи про розподіл майна, охорона прав дитини та ін.). Вигідні умови!
keywords:
Приклад 3. Сторінка з відпочинку в Карпатах на сайті мережі туристичних комплексів
Ключові слова для цієї сторінки:
відпочинок у карпатах
карпати відпочинок
відпочинок у карпатах недорого
відпочинок у карпатах ціни
відпочинок у карпати
відпочити в карпатах
відпочити в карпатах недорого
Приклад заповнення мета-тегів:
description: Відпочинок у Карпатах недорого та комфортно в найкращих готелях! ⚡ Ціни рік зі знижками! Вигідна пропозиція відпочити в Карпатах за системою “ВСЕ ВКЛЮЧЕНО” від ціна. Телефонуйте, і ми допоможемо підібрати відпочинок для вашого бюджету!
keywords:
Приклад 4. Сторінка лістингу інтернет-магазину подарунків
Ключові слова для цієї сторінки:
чашка незвичайної форми
купити незвичайні чашки
купити оригінальні чашки
креативні чашки купити
чашка емоція
Приклад заповнення мета-тегів:
description: Великий вибір чашок незвичайної форми з емоцією для гарного настрою. 😉 Назва магазину пропонує купити незвичайні чашки дизайнерської роботи, в наборі з двох оригінальних чашок та окремо. ☕ Чашка емоція – безсумнівно оригінальний подарунок!
keywords: