+38(097) 404 30 30
UA RU

Як правильно купувати посилання для просування сайту та до чого тут найстаріший принцип медичної етики

0 25 07.03.2025

«Перш за все – не нашкодь» – так звучить найстаріший принцип медичної етики. І більшість власників сайтів або новачків у SEO, навіть не уявляють наскільки він може бути застосований до закупівлі посилань.

Якби помилки в зовнішній оптимізації призводили тільки до відсутності результатів просування – це було б чудово. Але на практиці все набагато гірше:

  • Купили величезну кількість посилань за короткий термін – отримали контрольний вибух і потрапили під фільтр.
  • Погналися за ціною і накупили неякісних посилань – отримали зниження, а не зростання позицій.
  • Переспамили анкор-лист – отримали зрідження позицій за певними запитами.
  • Погано відібрали майданчики для розміщення – не отримали ефекту та витратили бюджет даремно.
  • Відібрали донорів, не оцінивши їхні перспективи – отримали зростання, але через рік-два зниження, причому позиції просідають нижче, ніж були до початку закупівлі.

І це тільки частина потенційних проблем. Але найбільша – це коли сайт заганяють під фільтр. Іноді його можна зняти відносно швидко, зробивши аналіз посилального профілю та почистивши його. Але іноді на це йде рік і навіть два. А в деяких випадках так і зовсім доводиться міняти домен.

Тому, якщо не знаєте, які посилання купувати для просування сайту – не купуйте їх взагалі. Це набагато краще та безпечніше для вашого проекту.

Ця стаття дасть змогу уникнути дуже багатьох помилок, але навіть із нею це буде важко. Потрібен досвід. Ідеальних майданчиків не буває і постійно доводиться йти на компроміси. А всі їх нереально описати в одній статті.

Де купувати посилання для просування

Усе залежить від регіону просування та сайту, що просувається. Наприклад, є тематики, з якими не працюють біржі посилань. Є країни, де немає бірж. Та якщо для вас єдиний спосіб отримання посилань – це біржі, на хороші результати і роботу по всьому світу можете не розраховувати.

Біржі посилань

Якщо сайт новий і посилальним профілем ще ніхто не займався – починати його формувати краще все-таки через біржі. Головне, щоб вони були під потрібну вам країну.

Чому саме вони?

Купувати посилання на сайт зазвичай починають на другому-третьому місяці просування. І робиться це паралельно з внутрішньою оптимізацією. Тобто, SEO-фахівець і так завантажений опрацюванням проекту, а тут йому ще й на посилання відволікатися доводиться. І в таких умовах шукати майданчики поза біржею або писати гостьові пошти просто ніколи.

Які вибрати?

Коли знатимете регіон просування, можна погуглити і подивитися рейтинги та добірки. Це універсальне рішення. Якщо говорити про Україну, я використовую Collaborator, PR Posting та OnNews. Відразу скажу, жодна не влаштовує на 100%. З різних причин. Але почати з них можна.

Бази сайтів

Коли на біржі якісні майданчики закінчилися або з біржею працювати не виходить, можна скористатися базами сайтів. Тільки це не ті бази, які для розсилок використовуються. Мова про ті, що деякі люди збирають в Excel базу сайтів, де можуть розмістити посилання для вас. Ви можете зробити це і самі, але вони домовляються на нижчу ціну за рахунок обсягу і на цьому заробляють.

Де їх шукати?

Якщо у вас є власний сайт або ви SEO-фахівець, пропозиції про розміщення посилань надходитимуть на пошту досить регулярно. Але будемо вважати, що вам нічого не приходить. У такому разі допоможуть біржі фрілансу або SEO форуми. Реєструєте акаунт, створюєте проект на кшталт «Куплю посилання на сайт послуг. Тематика – інтернет-маркетинг». І чекаєте пропозицій. Найчастіше на такі проекти відгукуються ті, у кого не 1-2 сайти, а велика база.

Як домовлятися?

Тут ніхто не дасть жодних гарантій. Тому, починаєте з кимось працювати, купуєте кілька посилань і періодично перевіряєте, чи не пропали вони. Так ви поступово зрозумієте, з ким можна співпрацювати на постійній основі.

Оплата – може бути передоплата, але часто ваші посилання розмістять навіть без неї. Тому що ризиків у продавця майже ніяких – немає оплати, посилання знімаються. Але загалом – як домовитеся. Боїтеся обману – тестуйте на малій кількості й низькій ціні.

Але гарантія й оплата – це найпростіше. Складність у тому, що повну базу сайтів продавці зазвичай не хочуть давати. Бояться, що будете закуповувати посилання минаючи їх. А підготувати вибірку майданчиків під ваші критерії, якщо останніх багато, не хочуть. Бо часу на це може піти багато, а буде продаж чи ні – не зрозуміло. Замість цього намагаються нав’язати стандартні «пакети».

Як бути… «Пакетні» варіанти або купівлю «втемну» навіть не обговорюйте. Будь-які угоди тільки після детального аналізу. Тому, або наполягаєте на наданні вам бази, або даєте свій список критеріїв. Продавець не погоджується – відмовляйтеся далі щось обговорювати. Простіше знайти когось ще.

Приклад списку критеріїв для попереднього відбору:

  • Тематика: інтернет-маркетинг, інтернет-реклама.
  • Типи сайтів: спочатку тематичні, потім ЗМІ та міські портали.
  • Відвідуваність: від 2 000 уніків на добу.
  • DR: від 30.
  • Траст: від 20. Перевіряти: сервіс такий-то.
  • Спам: до 5. Перевіряти: сервіс такий-то.
  • Кількість сторінок в індексі Google: від 500.
  • Вік: від 2 років.

Це не вичерпний список, а лише приклад. Цифри в ньому також потрібно підбирати під ваші завдання.

Аутріч

Це один із найкращих способів закуповувати посилання для просування сайту. І один із найбільш трудомістких. Сенс приблизно той самий, що і з базами – відбираєте майданчики під свої критерії і намагаєтеся розмістити посилання. Тільки тут вам потрібно і знайти їх самостійно, і списатися з ними, щоб домовитися про розміщення.

Як шукати?

Варіантів дуже багато. Який вибрати – залежить від того, скільки посилань потрібно купити, скільки посадкових сторінок, який бюджет і терміни. Наприклад:

  • Якщо сайт вашої тематики не пускають на якусь біржу, ніхто не заважає шукати там майданчики та домовлятися з ними безпосередньо.
  • Так собі метод, але якщо у вас є чиясь база сайтів, можна скористатися нею. Але зазвичай простіше і чесніше звернутися до посередника, таку ціну як у нього ви все одно не завжди отримаєте.
  • Будь-які рейтинги або добірки сайтів у вашій ніші теж можуть допомогти.

Але найкращий результат дасть підбір майданчиків через пошук у пошуковій системі. Причому для кожної посадкової сторінки окремо. Наприклад, є сторінка з послугою з просування сайтів. Берете найчастотніший ключ для неї, нехай буде «seo просування» і вбиваєте в рядок пошуку.

Відкриваєте всі сайти з ТОП 100 (десь 20-30, а десь і пару сотень потрібно дивитися). Прямих конкурентів прибираєте, вони не продадуть вам посилання. А все інше оцінюєте за своїми критеріями (нижче розглянемо). Підходить? Відкриваєте сторінку контактів, шукаєте адресу пошти і пишете лист із запитом на розміщення.

Лист потрібно скласти шаблонний. Але коли будете писати – обов’язково вказуйте в темі адресу сайту. Наприклад:

Розміщення посилання на … (і вказуєте адресу сайту, на якому плануєте розміщення).

За великих обсягів це дуже спростить вам роботу. Проблема в тому, що ви пишете запит на один e-mail, а відповісти можуть з іншого, і не завжди він належить до того ж домену. І потім починається… «А нагадайте про який сайт я вам писав…». Повірте, це не збільшить кількість успішних угод.

Інші варіанти

Джерел посилань, перелічених вище, достатньо для того, щоб просунути більшу частину сайтів. Підключати додаткові джерела є сенс тільки на складних проектах та в нішах з великою конкуренцією.

Гостьові пости

Це дійсно хороший інструмент. Але якщо ви будете замовляти гостьові пости у копірайтера, високу якість отримати вкрай складно. Замовити в експерта – дорого. Для разових розміщень – ок, але при великих обсягах не окупає себе. Писати самостійно, якщо ви експерт у своїй ніші – можна, але витрати часу такі, що мало хто хоче цим займатися. Тому використовується рідко.

Крауд-маркетинг

Сам по собі дає слабкий ефект. Корисний більше для розбавлення посилального профілю, щоб зробити його більш природним. Якщо ви не купили на сайт хоча б 100 посилань, розпорошуватися ще й на нього немає сенсу.

Тут також є проблема з реалізацією – його майже ніхто не робить якісно. Як експеримент ми перепробували досить багато різних підрядників. Але якість виявилася такою, що краще було взагалі нічого не робити. Для якісної реалізації потрібно брати людину в штат і навчати.

Усе що написано вище – це найпоширеніші способи купити посилання для просування сайту. Варіантів їх отримання ще досить багато. Але немає сенсу починати з чогось складнішого, коли не реалізовано найпростіше. Тому обмежимося ними.

Кількість та динаміка

Друге за популярністю питання від замовників – скільки посилань купувати? Тут усе дуже просто:

  • читаєте мою статтю про аналіз сайтів конкурентів;
  • робите зведену таблицю конкурентів із ТОП 10;
  • перевіряєте кількість вхідних посилань;
  • виводите середнє, особливо уважно дивіться ТОП 3;
  • порівнюєте зі своїми цифрами.

Наприклад, у вас 70 доменів, що посилаються. У ТОП 10 мінімальне значення 120. А в ТОП 3 сайти з цифрами: 500, 280, 240. Робите висновок, що для потрапляння в ТОП 10 вам потрібно ще хоча б 50 посилань. А для ТОП 3 – ще мінімум 170. І вже можна орієнтувати клієнта.

На практиці все це виглядає набагато складніше. Принаймні, якщо у SEO-фахівця є досвід. Важлива не тільки кількість, а й якість. Та й інші параметри потрібно врахувати. Але розуміння цього прийде з досвідом, а ось такий простенький аналіз уже дасть вам змогу не називати цифри зі стелі, розмовляючи з клієнтом.

Крім кількості, важливо вміти правильно закуповувати посилання. Припустимо, вам не вистачає до рівня конкурентів ще 200 посилань. За бюджет поки не говоримо, але припустимо, що ви купите їх усі за 1-2 місяці. Так ось, це буде дуже погане рішення.

Якщо у вас сайт старий і вже з хорошим посилальним, то такі стрибки лише показуватимуть ПС, що посилальна маса неприродна. Це не велика проблема, хоча й не варто цього робити. Якщо ж сайт новий, такий стрибок у деяких випадках може призвести до накладення фільтра. Тому закупівля має бути рівномірною і тривалою. Не 200 посилань за 2 місяці і потім жодного в найближчі рік-два, а по 10-20 штук на місяць протягом того ж року-двох. Кількість тут тільки для прикладу, вона індивідуальна.

Правильна та неправильна динаміка приросту посилального має такий вигляд:

Правильно
Неправильно
Неправильно

Як це виглядає на практиці

Визначили, що вам потрібно купити 200 посилань. Якщо у вас є розуміння середньої ціни за одне (з’явиться з досвідом), тоді ви без проблем прорахуєте контрольний бюджет. Наприклад, середня ціна – 100$. Загальний посилальний бюджет: 200 x 100 = 20 000$.

Потім обговорюєте із замовником, який бюджет на посилання на місяць він готовий виділяти. Наприклад, це 1000$, у такому разі, щоб купити потрібну кількість посилань, знадобиться 20 місяців. Якщо замовник готовий до роботи на такий термін – чудово, можна працювати. Якщо бюджет 500$ – теж можна працювати, але потрібно пояснити замовнику, що це займе 40 міс. Чи готовий він до цього?

Якщо ж бюджет, наприклад 5000$, на закупівлю потрібно всього 4 місяці. Це не варіант. Ви купите багато посилань, отримаєте стрибок, а потім приросту не буде ніякого. Це поганий сигнал для ПС. У такому разі або зменшуєте контрольний бюджет на місяць хоча б до 2000, або обговорюєте із замовником можливість купівлі посилань після того, як купите 200 шт. Якщо він готовий і далі вести закупівлю, нехай навіть зменшивши бюджет у 3-4 рази – тоді можна працювати.

Які посилання купувати

Вічні чи тимчасові

Років 10-15 тому можна було отримати дуже хороші результати в SEO накупивши тимчасових посилань. Коштували вони копійки, а результат давали швидко. Так, через рік-два сайти-донори заспамлювалися та з’являлися нюанси – відсутність зростання, просадка, а місцями і під фільтр потрапити можна було. Але все це вирішувалося чищенням та закупівлею нових.

Потім у 2012 році з’явився фільтр Google Penguin і купувати тимчасові посилання стало вже не так модно)). Хоча ще досить довго деякі SEO-фахівці використовували їх. Але чому їх намагаються купувати у 2025 році – це загадка. Так, швидке зростання отримати можна, але під фільтр полетіти ще простіше. І вихід з-під нього може розтягнутися і на кілька років. Хіба воно того варте?

Тому почасові посилання навіть не розглядаємо. Цей інструмент залишимо тим, хто мислить категоріями «тут і зараз», не вибудовуючи стратегію розвитку сайту на кілька років. Тільки вічні.

Dofollow, nofollow, sponsored

Раніше таке питання виглядало б дивно. Платити гроші, щоб отримати закрите від індексації посилання? Маячня ж… Але, якщо подивитись співвідношення dofollow і nofollow посилань у більшості сучасних сайтів, побачимо, що відсоток dofollow посилань становить від 15% до 25%. Дивіться через Ahrefs у правій колонці:

Співвідношення dofollow і nofollow донорів через Ahrefs

І якщо у вас у роботі старий сайт, у якого хоча б 100-200 вхідних посилань уже є, там напевно чималий відсоток nofollow. У такому разі це потрібно просто перевірити та закуповувати dofollow, відстежуючи зміни.

Якщо сайт новий і посилань потрібно купити багато, тоді за півроку-рік ви зробите занадто великий перекіс у бік dofollow. Наприклад, усі сайти в ТОП 10 мають мінімум 12% nofollow, а у вас буде 1%. Це може бути проблемою. Так ви покажете пошуковій системі, що посилальний профіль неприродний та не отримаєте очікуваного зростання позицій. У такому разі потрібно купувати і nofollow посилання.

Тільки не дивіться виключно на відсоткове співвідношення dofollow і nofollow. Потрібно дивитися і на кількість. Наприклад, якщо у вас куплено всього 50 посилань і відсоток dofollow низький порівняно з конкурентами – це не проблема. А ось за кількох сотень – це вже явна ознака неприродності посилальної маси.

Посилання з атрибутом sponsored навіть коментувати не буду. Я розумію власників майданчиків, які їх продають. Але купувати такі посилання не потрібно.

Основний розділ чи прихований

На перший погляд усе очевидно – правильно купувати посилання, які вебмайстри розміщують в основних розділах сайту. Але коли ви почнете закупівлю, особливо через біржі, швидко переконаєтеся в тому, що це проблема. Якісних майданчиків, які готові розмістити посилання в статті, написаній для читачів, в одному з основних розділів – дуже і дуже мало.

Тому в першу чергу відбираєте саме такі майданчики. Це не просто більш природний формат розміщення для ПС, часто це ще й перегляди вашої статті та переходи за посиланням. Коли такі закінчуються, та й просто паралельно, але з меншим пріоритетом, розміщуєтеся в окремо створених для цього розділах.

При цьому потрібно дивитися, що це за розділ. Вкрай бажано, щоб:

  • на нього було посилання в основному меню або футері;
  • у ньому не було величезної кількості рекламних статей;
  • рекламні матеріали були хоча б більш-менш прийнятної якості й підходили під тематику сайту.

У новій статті або заднім числом

Максимально природний вигляд має посилання, яке з’явилося на сторінці в момент публікації. Тому рекомендую купувати посилання тільки в нових статтях. Винятки тут є, але вони не для новачків.

Розміщення заднім числом – це тільки один зі способів ховати посилання. Є й цікавіші варіанти. Наприклад, деякі власники сайтів у рекламних статтях роблять посилання за зовнішнім виглядом невідмітними від основного тексту. Немає ні виділення кольором, ні виділення при наведенні, ні підкреслення. Бачите таке під час аналізу сайту-донора – одразу відмовляйтеся.

Анонс на головній

Це не обов’язкова опція. Ви не отримаєте більше ваги. Але якщо є можливість зробити анонс на головній сторінці – завжди робіть. Це прискорить індексацію. Дасть більше переглядів статті. І, можливо, дасть переходи за посиланням.

Позначка про рекламу

Багато майданчиків, розміщуючи статті з посиланнями, ставлять перед ними позначку «Реклама», «PR», «Прес-реліз», «На правах реклами», «Партнерський матеріал» і подібні. За можливості цього потрібно уникати. Ваша мета отримати посилання зі статті, яка не буде нічим відрізнятися від звичайної публікації.

Підіб’ємо підсумок цього розділу. Оптимально купувати посилання: вічні, dofollow з невеликим відсотком nofollow, в основних розділах сайту, у нових статтях, з анонсом на головній, без позначки про рекламу.

Анкори

Перед тим, як купувати посилання для сайту, потрібно скласти анкор-лист. Робити його краще відразу для всіх посадкових. Подивимося, який він має вигляд на прикладі однієї сторінки.

Сторінка: https://prosuver.ua/services/seo/

Анкор-лист:

Приклад анкор-листа

Тобто, ви просто копіюєте своє семантичне ядро в робочому Excel на новий аркуш, називаєте його «Анкор-лист» та робите в ньому лише 4 стовпці:

  1. Url-адреса сторінки
  2. Ключові слова
  3. Частотність
  4. Анкори

Анкори складаєте на підставі ключових слів, приводячи їх у читабельну, правильну форму та видаляючи дублі. Один раз провівши цю роботу, ви зможете рік, а то й більше закуповувати посилання і у вас не виникатиме питань щодо анкорів. Тільки потрібно врахувати деякі моменти.

Анкори мають бути максимально різноманітними

Так, це багато в чому залежить від розміру семантичного ядра. Але навіть за величезної кількості ключових слів і посадкових сторінок, деякі власники сайтів купують по 100-200 посилань на 5-10 анкорів. Ось цього робити не потрібно. Може в моменті результат і порадує, але потім ці запити можуть сильно просісти і відновити їх не завжди просто.

В ідеалі краще прагнути до того, щоб кожне посилання мало свій унікальний анкор. І вони взагалі не повторювалися. Для деяких запитів звісно ж потрібні повтори, але це високочастотні або висококонкурентні запити. Там і аналіз конкурентів потрібен, і повтори все одно будуть не сотнями. Тож будемо вважати це винятком.

Безанкорні та брендові посилання використовувати обов’язково

Анкор-лист не повинен складатися тільки з анкорів під ключові слова. Для кожної сторінки додавайте додатково по одному або кілька безанкорних посилань: тут, на сторінці, за посиланням, у статті… Також робіть їх максимально різноманітними.

Крім цього потрібно додавати і брендові посилання. Їх не завжди зручно використовувати для просування внутрішніх сторінок, зате для головної вони добре підходять і дають змогу ще більше урізноманітнити посилальний профіль. Приклад для нашого сайту: PROSUVER, агентство PROSUVER… Ось тут уже може бути багато повторів.

Не використовуйте багато комерційних анкорів

Якщо більшість анкорів включатимуть слова: купити, ціна, замовити та подібні, ваш контрольний профіль важко буде назвати природним. Не потрібно давати ПС зайвий критерій того, що посилання куплені, а не отримані природним шляхом.

Як вибирати донорів для посилань

Щоб навчитися правильно купувати посилання для просування сайту, потрібно купити їх хоча б кілька сотень. Але дійсно глибоке розуміння прийде, коли їхня кількість перевалить за 1000. Тут потрібен досвід та надивленість.

Нижче я розберу основні моменти, на які потрібно дивитися під час вибору донорів. Але складність у тому, що якщо ви спробуєте знайти майданчики, які підходять одразу під усі критерії, вибирати буде особливо нема з чого. Дійсно якісних сайтів мало. І коли вони закінчуються, потрібно йти на компроміси. А ось із ними складніше – їх настільки багато (варіантів компромісів), що описати все нереально, для цього і потрібен досвід.

Типи сайтів

Чим різноманітнішими будуть сайти, що посилаються на вас, тим краще. Інформаційні, новинники, міські портали, блоги, форуми, каталоги, комерційні. Використовуйте всі. Аби вони не були заспамлені.

Тематика

Насамперед викуповуєте тематичні сайти. У другу – навколотематичні. Далі міські портали та новинники. А вже після цього використовуєте будь-які за тематикою майданчики, де посилання буде доречним (!).

Регіон

Якщо ви просуваєте сайт у Німеччині, а посилання купуватимете з польських проектів – це погане рішення. Чи варто говорити, що для ПС такі посилання навряд чи будуть виглядати природними? Тому за можливості потрібно обирати донорів з того ж регіону. Для сайтів, які не мають регіональної приналежності, регіон донорів значення не має, але в такому разі географія має бути різноманітною. А ще краще купувати посилання з сайтів без вираженого регіону.

Регіон визначаєте за доменом. Наприклад, «.ua» або «.com.ua» – Україна, «.us» – США і так далі. Якщо це міські портали – за мета-тегами для головної сторінки. І за тим, з яких країн найбільше трафіку (див. наступний пункт). Також можуть бути вказані контакти у футері або на сторінці «Контакти».

Відвідуваність

Багато хто каже, що відвідуваність не впливає на вагу посилання і її взагалі не потрібно враховувати. І це, з одного боку, правильно, але є момент – сайти з великим трафіком з пошукових систем власники намагаються не заспамлювати. Якщо майданчик заробляє на трафіку, то продаж посилань у більшості випадків ведеться дуже акуратно. І через кілька років такий донор навряд чи перетвориться на лінкопомийку.

Тому для новачків без досвіду я б рекомендував майданчики з трафіком від 2000 відвідувачів на добу. Хоча це багато в чому залежить від сайту. Для новинника з тисячами публікацій це мало і краще не купувати, а для особистого блогу з сотнею статей – чудовий результат.

Перевіряти можна через SimilarWeb (достатньо безкоштовної версії). 3 скріншоти нижче з нього. Розібратися там не складно. Дивіться кількість візитів:

Відвідуваність за 28 днів через SimilarWeb

І обчислюйте відвідуваність на добу. На скрині вище: 218 445 ділимо на 28 днів = приблизно 7800 відвідувачів на добу. Підходить. Далі дивіться джерела трафіку:

Джерела трафіку через SimilarWeb

Вас цікавить стовпець «Organic». Наводьте курсор і дивіться який відсоток. У нашому прикладі близько 60% – це добрий результат. Підходить. Часто трапляються сайти з накрученим трафіком. Коли відвідуваність велика, а джерело – реферальне. У результаті, трафік перестануть крутити і все, ніякої відвідуваності не буде. Тож перевіряємо не лише загальний, а й пошуковий. І ще дивіться звідки відвідувачі:

Топ країн через SimilarWeb

У нашому прикладі – все ок. Підходить. Але буває таке, що посилання купуєш під Велику Британію, перевіряєш донора, а в нього 90% трафіку з Індії. Від такого здебільшого відмовляємося. Хоча це залежить і від якості донора загалом.

Вік

Суворих обмежень тут немає. Але я не купую посилання з сайтів віком менше 1 року. Хоча краще дивитися від двох років. Річ у тім, що у молодих проектів не зрозуміла перспектива. Велику відвідуваність із ПС за кілька місяців отримати не вийде. А ось через рік-півтора вже видно – проект розвивають під трафік чи прокачують під продаж посилань.

Якщо друге – такий донор вам не потрібен. Він може бути хороший у моменті, його ж тільки недавно створили і заспамити не встигли, але за кілька років він перетвориться на камінь, який тягнутиме ваш сайт донизу.

Перш ніж щось перевіряти, потрібно зрозуміти, що вік сайту і вік домену – не одне й те саме. Вас цікавить саме вік сайту. Часто він збігається з віком домену, але не завжди. Визначити вік домену можна через web.archive.org. Результат перевірки має такий вигляд:

Перевірка віку домену через web.archive

Хоча зручніше дивитися через розширення для браузера RDS bar.

Перевіряєте вік домену, а потім дивитеся сам сайт. На інформаційних можна подивитися дату публікації першої статті. На комерційних – це може бути розділ із новинами. І так далі. Відкриваєте будь-який розділ, переходите на останню сторінку (посторінкова навігація), відкриваєте останню статтю на останній сторінці і дивитеся дату. Буває, що вона не виводиться, але дуже часто присутня.

І потім порівнюєте з віком домену. Якщо дати хоча б в одному році – все ок. Якщо бачите, що сайт новий, а веб-архів показує історію в кілька років – для купівлі посилань такий донор, найімовірніше, не підійде (якщо ви новачок). Для фахівців із досвідом потрібно просто більш детально проаналізувати.

Частота оновлення контенту

Під час аналізу подивіться на дату найсвіжішої публікації. Якщо контент не оновлювався кілька років або місяців – краще відмовитися. Кілька тижнів – можна подумати, але аналіз провести більш детальний. Якщо контент так рідко оновлюється, а посилання продають, чи не заспамлять його швидко? Може там обвалився трафік і його відправили на біржу вичавлювати те, що ще можна вичавити?

Індексація

Перевірте кількість сторінок в індексі ПС (просто і швидко – через RDS bar, але варіанти є різні) та спробуйте оцінити кількість публікацій. Не в тому сенсі, що потрібно знайти всі сторінки сайту, але погортати розділи, подивитися, скільки анонсів на кожній сторінці, і подивитися, скільки сторінок у посторінковій навігації – це не складно. Вам просто потрібно зрозуміти – це цифри одного порядку чи різного.

Причому робити таку перевірку потрібно не завжди, а тільки на сайтах, де кількість проіндексованих сторінок викликає питання. Наприклад, аналізуєте новинник із віком домену 5 років, тільки на головній карток анонсів штук 30, у розділах – сотні, дивитеся сторінки в індексі, а там 200 сторінок… Явно ж щось не так. Не може 5-річний новинник мати так мало проіндексованих сторінок. А якщо є проблеми з індексацією – для купівлі посилань він не підходить.

Співвідношення вхідних і вихідних посилань

Повертаємося в Ahrefs та дивимося кількість вхідних доменів (саме доменів, а не посилань):

Кількість вхідних посилань і DR через Ahrefs

Потім дивимося вкладку з вихідними посиланнями:

Кількість вихідних посилань через Ahrefs

І вираховуємо їхнє співвідношення. Є поширена рекомендація – кількість вхідних посилань має бути мінімум у 2 рази більшою, ніж вихідних. Але на практиці таких сайтів буде мало. Тому доведеться керуватися здоровим глуздом та досвідом. Поки останній не напрацюєте, цей пункт буде складно враховувати.

Але є досвід чи ні, а дивитися це співвідношення все одно потрібно. Щонайменше ви зможете відмовитися від розміщення на сайтах, де кілька десятків вхідних, і сотні або тисячі вихідних. Або де співвідношення може бути 1:1, що загалом – нормально, але рахунок там уже пішов на тисячі. Якщо бачите 5-10 тис. вихідних – навряд чи це буде хороший донор. Хоча і за таких цифр є винятки.

DR

Це так званий Domain Rating – показник якості сайту від Ahrefs. На скрині вище він також обведений. Щодо нього немає суворих рамок. Потрібно прагнути до того, щоб у вашому посилальному профілі були сайти з різним DR. Але купувати посилання на сайт для просування краще на майданчиках з DR від 30. Можете керуватися цією цифрою.

Більш досвідченим фахівцям краще зробити аналіз посилальних профілів конкурентів і подивитися розкид DR у їхніх донорів через Ahrefs:

Розподіл DR сайтів-донорів через Ahrefs

І на підставі такого аналізу вже будувати свій посилальний профіль.

Зовнішній вигляд сайту

А ось тут уже потрібна надивленість. Згодом ви навчитеся відрізняти якісний сайт від неякісного просто побіжно подивившись кілька сторінок. А то й просто за зовнішнім виглядом головної.

На що дивитися:

  • Платний/безкоштовний шаблон чи унікальний дизайн? Шаблони поступово набридають, і ви будете їх помічати.
  • Якість картинок. Чи є чіткість та чи пропорційно вони стиснуті?
  • Який вигляд мають шрифти? Розмір, оформлення… Вони мають бути читабельними і гармонійно виглядати на сторінці.
  • Чи немає надмірних виділень жирним і курсивом якихось слів у текстах? Їх бути не повинно.
  • Кількість переглядів і коментарів. Якщо такі дані виводяться – подивіться, скільки переглядів збирають популярні статті (за наявності такого блоку в сайдбарі) і найсвіжіші. Наявність великих цифр – хороший показник.
  • Оформлення статей. Абзаци, підзаголовки, марковані списки, цитати, підписи до картинок, наявність графіки, що відповідає тексту.

Сайти бувають різні і зробити універсальний набір критеріїв для оцінки складно. Але якщо ви будете купувати посилання для просування хоча б кілька років, навчитеся. А на початкових етапах дивіться хоча б те, що я написав вище.

Як писати статті для посилань

Багато майданчиків, особливо ті, що торгують через біржі, пропонують також і послугу з написання статей під них. Причому ціна майже завжди низька. Але якщо ви хочете купувати посилання на сайт правильно – завжди відмовляйтеся від такої послуги.

Новачки в SEO або просто ледачі «фахівці», у яких основна мета – заробити, завжди замовляють написання плюс розміщення. Мотивуючи це тим, що у кожного майданчика свої критерії для текстів і вони напишуть набагато якіснішу статтю.

Але таке пояснення підійде тільки для власників сайтів, які не розбираються в цьому. Насправді 9 з 10 подібних статей огидної якості. А якщо публікація ще й не йде через головну і публікується в прихованому розділі – тоді якість падає ще сильніше.

Тому, якщо ви купуєте посилання для просування сайту, а не для швидкого заробітку на недосвідчених клієнтах, пишіть тексти самі. Не своїми руками звичайно, а через біржі. При цьому для кожної статті потрібно:

  • Придумати тему

Вона повинна відповідати тематиці посилання та потенційно може «зайти» читачам сайту-донора. Подивіться, головну сторінку сайту, на якому будете розміщуватися, які статті зібрали більше переглядів, які стоять у блоці «Популярне», за його наявності, які зібрали більше коментів.

  • Підібрати ключові слова

Як же цей пункт не люблять SEO-шники… Це ж скільки зайвої роботи, якщо так заморочуватися. Але якщо ви працюєте в довгу, чому б не витратити трохи часу зараз та зробити статтю під ключі? Так, такі публікації не так часто виходять у ТОП. Але якщо вийде – ефект від посилання буде вищим. Особливо, якщо за ним ще й переходи будуть.

  • Проаналізувати ТОП 10

Спірний пункт. При закупівлі посилань це скоріше зайве. Але багато що залежить від сайту, що просувається. Якщо це ваш особистий проект або важливий клієнт, бажано бігло переглянути ТОП 10 за найбільш частотним ключовим словом для статті. Потрібно визначити обсяг та подивитися приблизний зміст. А вже на підставі цього, робити ТЗ для копірайтера.

Проблема цього пункту не в самому аналізі, це якраз не складно. Просто більшість замовляє під посилання тексти обсягом 2-3 тис. знаків. Це і дешевше, і швидше. Але який сенс підбирати ключі, сподіваючись поставити статтю з вашим посиланням у ТОП, і робити якусь замітку за умови, що в ТОПі великі статті?

  • Писати якісні тексти

Дешевий рерайт або генерація за допомогою штучного інтелекту – це дійсно зручно, мінімально за трудовитратами, і коштує копійки. Але тут знову-таки питання в цілях – вам потрібно отримати результат тут і зараз чи у вас горизонт планування хоча б 5 років? Якщо працюєте в довгу – робіть якісно.

  • Оптимізуйте

Після приймання тексту від копірайтера – перевірте щільність ключових слів, звірте з конкурентами, впишіть відсутні ключові слова. І обов’язково складіть якісні мета-теги. Рекомендації щодо них: title, description, загальні.

  • Використовувати різні формати

Короткі новини, звичайні статті по 5-10 тис. знаків, лонгріди по 10-20 тис. знаків, інфографіка. Чим різноманітнішим буде контент, з якого ви поставите посилання на ваш сайт, тим краще буде. Але знову-таки – це для якісних проектів і роботи на перспективу.

Підіб’ємо підсумок

Купити посилання для просування сайту набагато складніше, ніж багато хто думає. Цей процес вимагає великих витрат часу та досвіду. А якщо досвіду немає або, як мінімум, немає людини, яка вас консультуватиме на початкових етапах, є ризик накупити такого, що сайт тільки втратить позиції, а в гірших випадках потрапить під фільтр.

Тому, якщо не вмієте купувати посилання правильно – не купуйте їх взагалі. Тут і стане в пригоді принцип «не нашкодь». Повірте, вивести сайт з-під фільтра – це дуже непросте завдання. Так, іноді виходить зробити це відносно швидко. Але є проекти, які навіть через кілька років не виходять з-під нього. Хочете купувати самі – шукаєте того, хто буде консультувати, і поступово вчитеся. Не готові витрачати стільки часу – краще замовте послугу в тих, хто вміє це робити.

Якщо хочете, щоб посилання закуповували наші фахівці – у нас є послуга лінкбілдингу.

5/5 Усього голосів: 3
Підпишись на блог Щоб бути в курсі всіх оновлень
Неправильно введено e-mail!
Ваша підписка успішна! Раді ділитися з вами цікавими новинами
Зачекайте...
Залишити коментар

Ваш коментар на модерації!
Бажаєте працювати з нами або отримати консультацію?Надішліть нам заявку
Невірний формат телефону
Зачекайте...
Ваша заявка успішно відправлена!
ми зв'яжемося з вами найближчим часом