+38(097) 404 30 30
UA RU

Кейс: SEO просування в оптових продажах – 400 відвідувачів на добу, які генерують прибуток протягом 8 років

0 154 20.12.2024
Тематика: Оптова торгівля
Терміни проведення робіт: грудень 2014 - жовтень 2023
Регіон: Україна
Послуги: SEO просування

Даний кейс можна було б назвати «Як ми збільшили відвідуваність сайту в 40 разів … » та при цьому не збрехати. Тому що, на момент звернення, кількість переходів із пошукових систем у клієнта лише рідко перевищувала 10 відвідувачів. Але чи так важливі ці самі «в 40 разів» або взагалі величезні цифри на лічильнику відвідуваності, коли йдеться про оптові продажі?

На жаль, дуже часто можна бачити ситуацію, коли оптовик приходить на просування до SEO-фахівця, останній починає працювати, сайт поступово зростає у видачі, трафік збільшується, і все б добре, тільки продажі з цього трафіку просто мізерні. І який тоді сенс у тисячах відвідувачів за добу, якщо замовлень немає?

Але є й інший шлях – не гнатися за кількістю, а зосередитись на якості. Сьогодні розглянемо саме такий кейс.

Початкові дані

Почнемо з головної особливості клієнта – його цікавлять лише оптові продажі. Жодного роздрібу. Причому під гуртом розуміється саме опт. А не: «купи від 5 вентилів та отримай оптову ціну». Орієнтир на продаж бізнесу, а не фіз. особам. Це важливий момент, який визначив усю подальшу роботу.

Ніша: труби та фітинги для водопроводу, опалення, каналізації.

В іншому нічого примітного:

  • Відвідуваність із ПС на момент звернення: 5-10 переходів на добу.
  • Дизайн – без зауважень. Все досить якісно.
  • Асортимент товарів – без зауважень.
  • Семантичне ядро – відсутнє.
  • Роботи з SEO не велися.
Кількість переходів із пошукових систем до початку просування
Кількість переходів із пошукових систем до початку просування

По суті маємо стандартний варіант, коли власник робив сайт «для людей» та не оптимізував. В надії, що якщо робити якісно, він сам почне рости. Не почав…

Завдання

Після року самостійних спроб розкрутити сайт, клієнт був розчарований результатом та сумнівався, чи взагалі є достатній попит серед оптовиків на його продукцію в пошуку. Тому розпочали роботу з договору не на просування, а на збирання семантичного ядра та оцінку перспектив.

Домовленість була така – якщо зможемо показати, що попит є, продовжуємо роботу з просування сайту. Мета – збільшити трафік принаймні до 100 відвідувачів на добу. Але не просто загального трафіку, а цільового, за запитами, пов’язаними з оптовими продажами.

Що було зроблено

Етап 1 – Збір семантичного ядра, аналіз ніші та оцінка попиту

Ось тут криється найбільша проблема цього проекту. Дуже багато залежить від того, ЯК збирати семантичне ядро. Стандартний підхід, коли збирають усі ключі, хай навіть за великою кількістю вихідних фраз, та роблять розгрупування, тут не працює. І річ не в кількості джерел для парсингу. Просто не отримуємо потрібних ключів. Складається враження, що немає попиту. Але він є…

Довелося «закопуватися» в нішу. Провели аналіз конкурентів, подивилися що у них у ТОПі, як їх знаходять. Запросили у клієнта дані з продажу. Що найчастіше купують, звідки приходять клієнти. Зіставили все та обрали на перший етап 50 сторінок. А далі почали добирати.

Строго посторінково

Жодних об’єднань сторінок у групи. Робота велася індивідуально із кожною сторінкою. Хто працює з семантикою, знає, що зібрати всі ключі на розділ та розгрупувати по підрозділах або зібрати ключі для кожного підрозділу окремо – це два різні підбори. Точніше результати у них різні.

Розширений шаблон для парсингу

Шаблон для парсингу складається максимально докладно. Обігруємо всі варіанти зі словами «опт», «оптом», які тільки спадають на думку. Списки виходили на кілька десятків таких фраз.

Максимальна кількість джерел

Парсинг із максимальної кількості джерел, включаючи платні. Тут також є важливий момент. Найчастіше роблять як – якщо просування Україною, то й ключі парсят Україною. Але знов-таки, хто пробував – знає, якщо зібрати дані ще й по інших країнах, то можна знайти ключі, які раніше не знайшли. Звичайно, знімаємо частотність точного входження в потрібному регіоні.

Дані конкурентів

Не виділяємо 1-2 конкурентів, а дивимося максимальну кількість сайтів у межах кожної сторінки. Принаймні настільки, наскільки достатньо ресурсу.

Результати

Не сказати, що тут є щось нове чи складне. Єдина складність – це набагато трудомісткіше. Та не всі хочуть робити таке опрацювання. Але результати це дає. Ми все ж таки змогли витягнути ключі, які при більш поверховому підборі просто не показувалися.

Іншими словами, якщо ви спарсите той же Планувальник ключових слів Google плюс пошукові підказки, ви не отримаєте і третини від того списку, який вдалося зібрати нам в ході цього опрацювання.

Підсумувавши покази та оцінивши потенційний трафік при попаданні в ТОП-3 хоча б половини запитів, спільно з клієнтом, дійшли висновку, що просування точно має сенс.

Етап 2 – SEO просування

У сайту був величезний плюс – він не встиг потрапити до рук новачків та нам не довелося виправляти помилки або виводити з-під фільтрів. Тому одразу почали з оптимізації.

Внутрішня оптимізація

Початок стандартний:

  • Мета-теги – з аналізом заголовків та сніпетів у видачі.
  • H1 – прописали вручну для кожної посадкової сторінки замість автозаповнення.
  • Виправили проблеми з використанням h2-h6 (хоча швидше h2-h4).
  • Проаналізували конкурентів на наявність текстів, розмір, щільність ключових слів, розподіл їх по сторінці, структуру та зміст.
  • Якщо на посадочних були тексти – доопрацювали, якщо ні – написали.

Це база, яку роблять практично всі. Тільки незрозуміло, чому після неї багато хто зупиняється та починає закуповувати посилання. Адже це лише частина того, що треба зробити.

Наступним кроком була глибша оптимізація сторінок. Вона складається із двох етапів. На першому ми складаємо список наскрізних правок, які стосуватимуться всіх посадкових.

Наскрізні правки

Для цього аналізуємо ТОП-10 за найчастішим ключем та дивимося вже не на мета-теги та тексти, а на саму сторінку:

  • скільки карток товарів у середньому у конкурентів;
  • чи є хлібні крихти та чим вони закінчуються;
  • яка структура підзаголовків h на сторінці загалом;
  • які блоки вони використовують крім h1, карток та тексту;
  • яку інформацію виведено на самих картках;
  • який асортимент у конкурентів;
  • скільки екранів (так, дивимося навіть на таке) містять сторінки;
  • які контактні дані є у шапці та футері.

І так далі. Це лише частина того, що аналізуємо, та й те, стосовно розділу/підрозділу. На товарній сторінці дивимось трохи на інші речі.

Потім з отриманих даних виводимо якісь середні параметри та порівнюємо зі своїми сторінками. Після чого формуємо ТЗ на наскрізні правки. Наприклад: збільшити кількість карток до 12, додати блок з популярними товарами і т. д. Найчастіше це завдання для програміста, і поки він працює, ми переходимо до другої частини.

Посторінкова оптимізація

Тут майже те саме – дивимося конкурентів та пишемо правки. Але з урахуванням того, що:

  1. Мета-теги, h1, тексти – вже опрацьовані.
  2. Наскрізні редагування або вже реалізовані, або в процесі.

Тож на що ж дивитися? А дивитися потрібно на оптимізацію сторінки загалом.

Щільність ключових слів на сторінці (не плутати з текстом). Тут можна дуже багато чого написати. Але давайте розглянемо хоча б найпростіший приклад. Допустимо щільність ключів у тексті в межах 2% (цифра для прикладу, залежить від того, через що перевіряєте). Але при цьому на сторінці виведено 24 картки, кожна з яких містить основний ключ. Плюс у сайдбарі розкрито меню, в якому ще з десяток ключів. І який сенс тоді поратися з текстом, витягаючи його на 2%, якщо потім робити таке?

Щільність ключових слів у коді сторінки. А тут вже дивимося, чи немає випадково у наших 24 карток заповнених title та alt, які також містять основний ключ. Іноді це додає ще півсотні входжень.

І ще багато всього: використання тега strong для ключових слів, використання ключових слів у підзаголовках, суміщення тегів h з посиланнями або strong…

На цьому поки що зупинимося. Того, на що дивимося та що правимо, досить багато, а тут все-таки кейс, а не інструкція з просування.

Технічний аудит

Хтось починає саме з нього. Але якщо немає критичних помилок, ми намагаємося спершу зробити оптимізацію. І поки все переіндексуватиметься, робимо технічну частину.

Перевірено та виправлено: дублі сторінок, биті посилання, порожні мета-теги, швидкість завантаження, robots.txt.

Зовнішня оптимізація

На першому етапі майже не використовувалася. За рахунок якісного опрацювання більшість запитів вийшла в ТОП-10 взагалі без посилального. Лише через 1,5-2 роки почали підключати посилання.

Результати просування

Завдяки тому, що ми змогли знайти ключові слова, які не були показані під час простого підбору, та конкуренція за ними виявилася невисокою (за чудової конверсії). А також завдяки якісній внутрішній оптимізації. Ми вийшли в ТОП-10 приблизно за 2/3 запитів. І це без єдиного посилання.

Трафік почав рости, а з ним пішли й продажі. Конверсія клієнта влаштовувала. І ми почали дробити всі потенційні посадкові на блоки та опрацьовувати весь сайт.

Через 1,5-2 роки почали нарощувати посилальне. Максимально якісне та білими методами. Довго, дорого, але через 8 років сайт ще жодного разу не потрапляв під фільтр та не втрачав трафік при оновленні алгоритмів.

Зараз на сайті встановлена Google Аналітика, але після переїзду на неї зростання трафіку було тільки з 400 до 500 відвідувачів на добу. Тому скрін наводимо з Метрики, яка була встановлена на початку:

Кількість переходів із пошукових систем у процесі просування
Кількість переходів з пошукових систем щодня в процесі роботи

Як видно з графіка – на перші 100 відвідувачів на добу ми вивели сайт буквально за кілька місяців. І це закрило питання недовіри клієнта до ніші, сайту, SEO-просування. Зі 100 до 200 уніків ми йшли рік. А на 400 відвідувачів стали виходити тільки через 2 роки. Далі так і зовсім виросли тільки до 500 за кілька років. Тому що вичерпали ядро. А просто трафік заради трафіку не цікавив.

Для когось такі цифри здадуться мізерними. Але не варто забувати, що ми свідомо відмовилися від більш трафікових запитів у бік конверсійних. Та намагалися отримати максимальний ефект за рахунок внутрішніх факторів.

Терміни просування – ось головний плюс якісного підходу. Через 3 роки ми опрацювали все, що було заплановано, і навіть більше. Залишалося тільки потроху нарощувати посилальне та стежити за позиціями. Запропонували клієнту припинити роботу та звертатися до нас тільки за необхідності. Мовляв, усе налагоджено, навіщо платити. Але він відмовився та продовжує з нами роботу вже 8 років (на момент написання кейса).

Висновки

Сподіваємося, ми змогли донести основну думку – у ніші оптових продажів важлива не кількість трафіку, а його якість. І не потрібно гучних заголовків, про 40-кратне зростання. Іноді достатньо кількох сотень відвідувачів на добу за правильними ключовими словами та питання продажу для клієнта буде закрито на роки.

І друге – не потрібно лінь або небажання занурюватися в проект, компенсувати покупкою посилань. Якісна оптимізація із попереднім аналізом конкурентів може давати відмінні результати.

5/5 Усього голосів: 9
Бажаєте працювати з нами або отримати консультацію?Надішліть нам заявку
Невірний формат телефону
Зачекайте...
Ваша заявка успішно відправлена!
ми зв'яжемося з вами найближчим часом