+38(097) 404 30 30
UA RU

Кейс: як ми збільшили середню позицію на 29 пунктів для 849 запитів, не витративши ні копійки

0 16 18.01.2025
Тематика: Інтернет-магазин
Терміни проведення робіт: березень 2024 – червень 2024
Регіон: Україна
Послуги: Кейс: як ми збільшили середню позицію на 29 пунктів для 849 запитів, не витративши ні копійки

З кожним роком кількість людей, які вважають, що просування сайту – це насамперед закупівля посилань, зростає. Причому зростає сильно. І це не було б проблемою, якби вони ще й оптимізацію якісно робили. Але це ж працювати потрібно. Куди простіше купити посилань, витративши на це мінімум часу, і чекати.

Сьогодні покажемо, яких результатів можна досягти виключно за рахунок внутрішньої оптимізації. Без єдиного посилання та взагалі будь-яких витрат. І це хороші результати, які можуть заощадити значну суму на посилальному. Але перед цим кілька моментів.

У кейсі вказано термін проведення робіт – 3 місяці. Це не термін роботи за цим проектом загалом, а період, за який ми зібрали семантику, провели оптимізацію та отримали результат. Просто була мета зробити кейс саме за тими результатами, які дає оптимізація, а не повне просування.

Іноді приходять запитання, чому ми не показуємо url адреси проектів у кейсах. Ось тому:

За кожним кейсом, опублікованим на PROSUVER, я запитую дозвіл на його написання. І більшість не хоче показувати адресу сайту. А деякі навіть регіон просять змінити. Люди бояться зайвої конкуренції – це нормально. Але деякі дозволяють показувати адресу за запитом. Тому за деякими кейсами ми можемо дати адреси в індивідуальному порядку.

Вихідні дані

На просування прийшов інтернет-магазин БАДів. Попередній аналіз дав такі результати:

  • Семантичне ядро – відсутнє. Оптимізація проводилася під назви товарів або розділів.
  • Мета-теги заповнені неякісно. Частково не унікальні або заповнені за шаблоном, частково переспамлені за назвою товару, частково не відповідають сторінкам.
  • Тексти є на всіх сторінках товарів та розділів. Але сильно переспамлені. Причому необов’язково ключовими словами.
  • Є проблема з підзаголовками h.

Список проблем досить великий, але інші моменти в рамках цього кейса не важливі. Їх ми опрацьовували вже після того, як отримали зростання позицій, про яке розповідаємо сьогодні.

Завдання

Мета просування – отримати максимальне зростання позицій і, як наслідок, трафіку з пошукових систем з мінімальним вкладенням. А також збільшити кількість замовлень. Якщо на момент початку робіт було 2-5 замовлень на день, то початкова мета становила 20 замовлень на день.

Будь-які додаткові витрати, крім послуг із просування, потрібно мінімізувати. Наявні тексти на сторінках не міняти на нові, а доопрацьовувати, бо це також збільшить бюджет і займе більше часу.

При цьому потрібно показати зростання позицій уже через 3 місяці. Не ТОП 10, але хоча б динаміку, яка покаже, що внутрішня оптимізація дійсно дає результат.

Що було зроблено

Коли пишеш кейс по сайту, де виправлялися технічні помилки, структура, опрацьовувалися комерційні чинники ранжування, виходить багато тексту. При цьому часу таке опрацювання насправді займає мало. Виправити кілька десятків помилок можна за кілька днів, а для опису цього процесу потрібно кілька аркушів друкованого тексту.

У нас ситуація протилежна – роботи, якщо міряти її в робочих годинах, було багато. А ось описувати особливо нічого. Виглядало це так:

Крок 1. Розставлення пріоритетів

Сайт досить великий і опрацьовувати його в один захід – не найкраща ідея. Роботи могли зайняти багато часу, і перші результати ми отримали б із великою затримкою. А результат потрібен був через 3 місяці.

Тому ми відібрали на перший етап найважливіші сторінки. Для цього зателефонували клієнту і запросили дані з продажу – які товари продаються найбільше, які дають найбільшу прибутковість, за якими хотілося б збільшити обсяг продажів. Потім вивчили статистику – подивилися, які сторінки дають найбільший трафік, які вже вибилися в ТОП 50 (за назвою товару).

Потім поєднали ці дані і відзначили ті сторінки, які були найбільш цікаві для просування та які цікаві замовнику. Наприклад, є товар, який дає високу прибутковість, але продажі за ним мізерні. Дивимося сторінку, а вона вже вибилася за багатьма ключами в ТОП 50, і за мікро НЧ іноді потрапляє в ТОП 5, ці мікро НЧ і дають ті самі мізерні продажі.

При цьому сторінки, які вже перебувають у ТОП 3, ми виключили. Також не стали брати сторінки, які були близько до ТОП 10 і підтягнути їх не склало б проблем, але товари були не особливо цікаві клієнту.

У результаті отримали список із кількох десятків сторінок. До нього увійшли і товари, і розділи. Практично всі вони вже перебували в ТОП 50. І все це були товари, які найперспективніші в плані прибутковості для клієнта. Решту сторінок залишили на другий етап просування.

Крок 2. Збір семантичного ядра

Усе можна описати кількома словами – посторінково, з максимальної кількості джерел, не ігноруючи мікро НЧ запити.

Дуже часто під час підбору ключових слів складається великий список вступних слів, за ним робиться парсинг, а потім все це розбирається на групи. У цьому випадку такий підбір практично нічого не давав. Занадто багато ключових слів губилося. Тому працювали з кожною сторінкою окремо.

Для кожної сторінки робили:

  • складання списку вступних слів на підставі назви товару/розділу, а також аналізу результатів пошуку;
  • збір із планувальника ключових слів, збір пошукових підказок, парсинг через SEMrush;
  • пошук відповідних сторінок конкурентів та парсинг їхніх ключових слів.

Потім усе це об’єднували, знімали частотність та чистили. У результаті отримали семантичне ядро з великою кількістю низькочастотних ключових слів, але які містили «купити», «ціна» тощо. Загалом 849 запитів.

Крок 3. Складання мета-тегів

Грамотно складені мета-теги можуть давати вражаючі результати. Але багато хто не хоче з ними возитися. Хто захоче вручну аналізувати сторінку результатів пошуку для кожної посадкової сторінки, відкривати сайти конкурентів і дивитися мета-теги у них… Це довго та виснажливо. Куди простіше віддати їх написання копірайтеру або згенерувати за допомогою штучного інтелекту. Ну або шаблонно реалізувати.

Дійсно простіше. Питання тільки для кого? Якщо дивитися з точки зору SEO-шників, ШІ – це чудовий інструмент. Вони його всіляко хвалять, а якщо хтось скаржиться на відсутність результату, кажуть, що ви просто не вмієте його використовувати.

А що з точки зору власника сайту? Нічого хорошого. Замість грамотного опрацювання, побудованого на аналізі конкурентів, він отримує щось посереднє… І результат такий. А потім переплачує в кілька разів за посилання та думає, що це нормально, що так у всіх. Не так, і не у всіх…

Ми складали мета-теги з урахуванням таких рекомендацій:

Це статті, які ми використовуємо, зокрема, як навчальний матеріал. Тому рекомендую додати в закладки, вони можуть ще не раз стати в нагоді.

Мета-теги були складені для всіх відібраних сторінок без винятку. Допрацьовувати наявні не було жодного сенсу. Занадто низька якість. Потім ми завантажили їх на сайт та зняли позиції, щоб надалі відстежити саме їхній вплив на позиції.

Крок 4. Опрацювання текстів

Поки сторінки з новими мета-тегами переіндексувалися, ми опрацювали наявні тексти. Це найпростіший, але найбільш витратний за часом процес. Що ми зробили, на прикладі однієї сторінки:

  • проаналізували ТОП 10 за найважливішим ключовим словом;
  • подивилися чи є тексти у конкурентів;
  • визначили середній обсяг;
  • перевірили щільність ключових слів у текстах із ТОП 5;
  • подивилися, як конкуренти розподіляють ключі по сторінці;
  • порахували входження у вихідному коді;
  • вирахували середні показники за всіма пунктами;
  • вичитали текст та підігнали ці параметри у себе.

Потім повторили для кожної сторінки. Оновили тексти на сайті і стали чекати. Точніше ми перейшли до наступного етапу робіт, але це вже не має відношення до цього кейсу.

Результати просування

Роботи по сайту ми почали в березні 2024 року. Перше знімання позицій – 04.04.2024. До цієї дати у нас було повністю готове й узгоджене семантичне ядро для відібраних сторінок. 15 квітня ми закінчили писати мета-теги і завантажили їх. На тексти пішло ще близько місяця. Отже, приблизно до середини травня ми закінчили оптимізацію мета-тегів та текстів.

Ще за тиждень прогнали сайт парсером, виправили деякі технічні помилки та прибрали дублі мета-тегів і h1. А також усунули проблеми з підзаголовками h, дотримуючись ось цих рекомендацій. З кінця травня до 14 червня 2024 року на сайті не робили нічого. Наступний етап правок готувався в Google Документах без вивантаження на сайт.

Разом на весь процес пішло близько 3 місяців. Можна було почекати ще тиждень-два, можливо результат був би кращим. Але потрібно було завантажувати наступний пул правок. І ми зафіксували результат 14 червня. Ось що вийшло:

836 запитів із 849 поліпшили свої позиції. Середня позиція зросла з 44 до 15. У ТОП 3 додалося 20 запитів, у ТОП 10 – 312. Плюс 391 запит вибився в ТОП 30. І все це взагалі без витрат. Клієнт оплачував тільки наші послуги. Принаймні на цьому етапі.

Звичайно, потрібно враховувати частотність запитів і рівень конкуренції за ними. Отримати такий результат взявши групу ВЧ і СЧ у висококонкурентній тематиці не вийде. Але він все одно буде і буде досить хорошим. Та врешті-решт важлива не частотність, позиції, трафік… важливі продажі. І той результат, який ми зробили, вже на цьому етапі дозволив їх збільшити.

Висновки

А висновки досить прості – внутрішня оптимізація як давала чудові результати 10-15 років тому, так дає і зараз. Але тільки в тому разі, якщо робити її якісно, а не перекладати роботу на ШІ, копірайтерів і посилання. Так, рівень знань, необхідних для цього, сильно виріс. Але це вже питання пошуку грамотного фахівця, який вміє працювати руками і робить це на совість.

5/5 Усього голосів: 3
Бажаєте працювати з нами або отримати консультацію?Надішліть нам заявку
Невірний формат телефону
Зачекайте...
Ваша заявка успішно відправлена!
ми зв'яжемося з вами найближчим часом