+38(097) 404 30 30
UA RU

Аудит сайту: інструкція для тих, хто хоче все зробити самостійно

0 45 12.05.2025

SEO-аудит сайту – це його перевірка на наявність помилок, SEO-оптимізацію, відповідність рекомендаціям пошукових систем та ще багато на що. Повний список того, що потрібно перевіряти, залежить від мети його проведення.

Це перше, що потрібно запитувати, якщо у вас є замовлення на таку роботу. Тому що хтось потрапив під фільтр за посилання і йому достатньо ­– ретельно проаналізувати контрольний профіль та побіжно подивитися решту. А хтось хоче зробити максимально детальний аналіз і розробити стратегію просування на 1-2 роки. Так ось в обох випадках ви почуєте, що потрібен SEO-аналіз сайту. Але обсяг роботи відрізнятиметься в рази. Якщо це особистий проект, тоді все набагато простіше.

Найчастіше комплексний аудит сайту роблять щоб:

  • перевірити оптимізацію;
  • оцінити готовність проекту до запуску;
  • знайти точки зростання;
  • визначити причину просідання;
  • оцінити роботу SEO-фахівця або компанії;
  • з’ясувати причину фільтра;
  • розробити стратегію просування;
  • усунути проблеми з ранжуванням;
  • перебудувати стратегію після зміни алгоритмів ПС.

Це не повний список, але здебільшого приходять саме з цим.

Що входить в аудит

Щоб точно сказати, що включає в себе аудит сайту, потрібно розуміти його мету, про що ми говорили вище. Але в базовому варіанті він має включати такі етапи:

  1. Аналіз семантичного ядра.
  2. Технічний аудит.
  3. Перевірка оптимізації посадкових сторінок.
  4. Аудит контенту.
  5. Аналіз посилального профілю.
  6. Перевірка комерційних чинників ранжирування.
  7. Тестування юзабіліті (не завжди).

Додатково можуть бути перевірені: конкуренти, репутація, системи аналітики, E-A-T. І не тільки це. Повторюся – все залежить від завдання.

Посилання в цьому блоці вставлені не просто так. Рекомендую вивчити ці статті перед тим, як продовжити читання. Тому що тут будемо робити щось схоже на чек-лист, а в статтях за посиланнями докладні описи, як і що перевіряти.

Робити самому чи замовляти

Досвідчені SEO-фахівці цю статтю читати не будуть, вони вміють це робити. Отже, виходимо з того, що ви або SEO-шник-початківець і хочете навчитися робити повний аудит сайту, або власник проекту і хочете спробувати все зробити своїми руками.

Якщо перший варіант – і питання ніякого немає – однозначно робити. Якщо другий – добре подумайте, а чи потрібно це вам? Щоб зробити аудит сайту самостійно, вам доведеться прочитати не тільки цю статтю, а й ще щонайменше 5 (посилання дав вище) з інших видів аудиту, які входитимуть у цей. А це 100-150 тис. знаків рекомендацій. Але навіть прочитавши все це, зробити аналіз якісно буде складно. Для цього потрібен ще й досвід.

Тому, якщо досвіду немає і аудит потрібно зробити разово – простіше замовити його. Жодна ціна (в розумних межах) не покриє той час, який ви витратите на вивчення та виконання. Якщо ж хочете навчитися, щоб робити його і згодом, не переплачуючи підрядникам, та бути впевненим у якості, приготуйтеся до того, що це займе багато часу і буде непросто. Бо йтиметься про справді якісний аудит сайту, а не вивантаження з парсера чи примітивну перевірку на найпоширеніші помилки.

А якщо хочете довірити експертизу сайту нам – залишайте заявку на цій сторінці.

Які програми знадобляться

SEO інструменти для аналізу сайту досить різноманітні. Чим користуватися, залежить насамперед від бюджету. Бо не всі з них безкоштовні. Наведу мінімум, яким можна обійтися в більшості випадків:

  • Парсер: Netpeak Spider або Screaming Frog.
  • Для аналізу посилального профілю: Ahrefs.
  • Швидкість завантаження: Google PageSpeed Insights.
  • Перевірити помилки індексації: Google Search Console.
  • Проаналізувати трафік: Google Analytics.
  • Сервіс моніторингу позицій. Ви його не вибираєте, а використовуєте той, де вже знімаються позиції.
  • Сервіси для перевірки текстів на унікальність, генерації ШІ, щільність ключових слів. На вибір, їх багато.
  • Для аналізу трафіку конкурентів: Similarweb.

У принципі цього достатньо. Так, існує ще багато програм для аудиту сайту та якихось сервісів. Але без них можна обійтися. Головне – прямі руки й аналітичний склад розуму.

Чек-лист

Чек-лист для повного SEO-аудиту сайту може містити не те, що десятки, сотні пунктів. Якщо виводити все це одним списком працювати буде незручно. Та й не для кожного проекту потрібні всі, не забуваємо, що багато що залежить від мети. Тому для зручності розіб’ємо чек-лист на кілька блоків. І додамо в нього тільки найбільш важливі моменти.

Чек-лист на аудит семантики

Перед виконанням цієї частини аудиту рекомендую прочитати статтю: «Як зробити аналіз семантичного ядра». Там усе розписано досить докладно. Потім потрібно уточнити у власника сайту чи є семантичне ядро. Якщо ні – потрібно збирати. Без його наявності перевірка сайту на SEO-оптимізацію не матиме сенсу. Якщо є, перевіряємо:

  • Чи зроблено розподіл ключових слів за групами.
  • Скільки фраз у кожній групі.
  • Чи правильно зняті частотності.
  • Чи немає ключових слів з 0 показів на місяць.
  • Чи всі пошукові запити в одній групі відповідають сторінці.
  • Як давно збиралася семантика. Чи потрібна актуалізація.
  • Наскільки СЯ повне. Чи всі сторінки перевірені.

За результатами потрібно зробити висновок про необхідність доопрацювань. Якщо доопрацювання потрібні, то подальша перевірка – це дуже спірне заняття. Теоретично немає сенсу робити пошуковий аудит сайту під неактуальне ядро. Воно ж зміниться…

Тому, якщо ви й надалі працюватимете за цим проектом – тоді краще відразу доопрацьовувати СЯ і вже потім продовжувати аналіз. Хоча в такому разі потрібен не стільки аналіз, скільки робота з оптимізації під нові ключі.

Якщо ви робите тільки аудит, тоді його потрібно провести під наявні запити. Це дасть змогу оцінити, наскільки грамотно виконано оптимізацію. Якщо грамотно, є всі шанси на те, що після доопрацювання семантики замовник і сайт допрацює так само грамотно.

Другий момент – можна відразу оцінити потенціал ніші, хоч це і рідко включають в аудит сайтів. Іноді це корисно, щоб оцінити перспективи і зрозуміти, чи варто взагалі вкладатися в SEO-просування. Для цього підсумуйте всі частотності з СЯ та розділіть на 3. Це потенційний обсяг ніші – тобто, саме таку кількість переходів можна отримати, якщо вивести всі ключі в ТОП 1-2. Це дуже грубо і тут є над чим посперечатися, але для максимально грубої оцінки підійде.

Чек-лист на технічний аудит

Що перевіряємо:

  • Склейку дзеркал.
  • Наявність HTTPS та правильність налаштування сайту.
  • Robots.txt: наявність та коректність.
  • Sitemap.xml: наявність, чи всі посадкові сторінки включені, чи немає зайвого.
  • 404 помилка: має бути правильна відповідь сервера та спеціальна сторінка.
  • Швидкість завантаження за PageSpeed Insights та відповідність конкурентам.
  • Canonical: прописаний чи ні, чи немає помилок.
  • Мобільна версія: її наявність та відсутність помилок.
  • Hreflang: перевіряємо, якщо сайт багатомовний.
  • ЧПУ: перевіряємо, тільки якщо сайт новий або ще в розробці.
  • Favicon: є чи ні, як відображається в різних браузерах.
  • Хлібні крихти: так/ні і порівняти з конкурентами.
  • Мікророзмітка: дивимося товарні сторінки, статті та контакти.
  • Заголовки H1-H6.
  • Мета-теги. Перевіряємо за 3 інструкціями: раз, два, три.
  • Посилання. Внутрішні перевіряємо на биті й циклічні, зовнішні – за цією інструкцією.
  • Дублі тексту і сторінок: за допомогою парсера.
  • Google Search Console: наявність помилок і проблем з індексацією.

Цей список – це коротка витримка з нашої інструкції з технічного аудиту. Якою ми користуємося для навчання своїх співробітників. Якщо якийсь пункт не зрозуміло як робити – переходьте за посиланням на статтю та читайте докладні рекомендації.

Чек-лист на аудит SEO оптимізації однієї сторінки

Якщо ви робите повний SEO аудит сайту, це ж не означає, що ви повинні переглянути всі сторінки без винятку. Вам потрібно взяти по одній сторінці кожного типу і проаналізувати їх. Але насамперед потрібно перевірити посадкові.

Подивимося як це виглядає на практиці. Вам потрібно перевірити сайт на SEO. Для цього ви вибираєте по одній сторінці кожного типу: головна, розділ, товар/послуга, стаття, сторінка контактів (можуть бути й інші). Перевіряти потрібно всі відібрані сторінки, але саме на оптимізацію ви перевіряєте тільки посадкові (ті, під які є ключові слова). Наприклад, з вашого списку це може бути: головна, розділ та товар/послуга. Ось ці 3 сторінки і потрібно перевірити за критеріями, наведеними нижче.

Що перевіряємо:

  • Ключові слова. Якщо аудит семантики вже проведено, цей пункт пропускаємо.
  • URL-адреса. Тільки для нових сайтів.
  • Canonical. На минулому кроці перевіряли, але на посадкових бажано також переглянути.
  • Мета-теги. У технічному аудиті нас більше цікавила унікальність, дублювання, розміри. А зараз потрібно перевірити наскільки якісно вони оптимізовані під ключові слова для даної сторінки.
  • Заголовки H1-H6. Не правильність структури (це в попередньому пункті ми б побачили), а входження в них ключових слів.
  • Текст: обсяг, унікальність, щільність ключових слів, як вписані ключі.
  • Зображення: розмір, роздільна здатність, атрибут alt, кількість.
  • Щільність ключових слів: на сторінці та у вихідному коді.
  • Наповненість сторінки: наскільки ми відповідаємо конкурентам.
  • Внутрішня перелінковка: є чи ні, наскільки правильна.
  • Вихідні посилання: чи закриті вони від індексації.
  • Зовнішні посилання на сторінку: є чи ні, якої якості, порівняти з конкурентами.
  • Комерційні фактори ранжування.

Повна інструкція, як перевірити сайт на оптимізацію, знаходиться на цій сторінці.

Чек-лист на аудит контенту

На попередньому кроці, тексти ви вже аналізували. Але там ми брали по одній сторінці кожного типу і дивилися оптимізацію в цілому. А зараз потрібно подивитися тільки на тексти без усього іншого. При цьому визначити якість контенту перевіривши 2-3 сторінки не вийде. Занадто великий ризик помилки. Тому потрібно переглянути мінімум по 3-4 посадкові сторінки кожного типу. Наприклад: головна, 3-4 розділи/підрозділи та 5-6 товарів/послуг.

Що перевіряємо:

  • унікальність – від 95%;
  • оформлення – не великі абзаци, підзаголовки, списки, картинки;
  • SEO-оптимізацію – щільність ключових слів, переспам, недооптимізація;
  • пунктуацію та орфографію;
  • обсяг – порівнюємо з конкурентами з ТОП 10;
  • повноту інформації – наскільки текст відповідає запитам користувачів;
  • різноманітність форматів – не має бути ситуації, що всі сторінки, як під копірку;
  • відсутність генерації за допомогою ШІ.

Крім цього, потрібна перевірка контенту на помилки в межах сайту, а не тільки окремо взятих текстів:

  • порожні сторінки (на яких немає текстів);
  • застаріла інформація;
  • неактуальна інформація;
  • дублі;
  • E-A-T.

Детальна інструкція за всіма цими пунктами в нашій статті: аудит контенту.

Чек-лист на посилальний аудит

Повний SEO аналіз сайтів рідко обходиться без аудиту посилальної маси. Але є велика різниця між швидкою перевіркою якості донорів, коли клієнту потрібна базова перевірка сайту на помилки, та повноцінним посилальним аудитом проекту з величезною кількістю посилань, який за обсягом може бути більшим за той аудит, про який говоримо сьогодні.

У цій статті даю загальні рекомендації, а не розширені. Виходимо з припущення, що вхідних посилань не багато (до 100). Що потрібно зробити:

  • Зібрати всі зовнішні посилання на аналізований проект в один список (зробити таблицю).
  • Знайти і занести в таблицю для кожного донора: кількість вхідних і вихідних посилань, DR, вік, трафік, кількість сторінок в індексі Google.
  • Подивитися: зовнішній вигляд, місце розміщення посилань.
  • Визначити: тематику, регіон, частоту оновлення контенту.

На підставі цих даних потрібно скласти списки якісних, неякісних та нейтральних майданчиків. Дати рекомендації з чищення і розписати, як відбирати донорів, щоб подібні проблеми не повторювалися в майбутньому.

Потім потрібно зробити дослідження сайтів конкурентів. Хоча б мінімальне – кількість вхідних/вихідних посилань, вік домену. І порівняти аналізований проект із ними. Мета – зрозуміти, скільки посилань потрібно ще отримати, щоб повноцінно конкурувати з ними. І на підставі цього розписати план закупівель по місяцях.

Окремим пунктом потрібно зробити аналіз анкор-листа. Потрібно, щоб:

  • Були і анкорні посилання, і безанкорні. Та ще й їхнє співвідношення має бути приблизно таким самим, як у конкурентів. Принаймні без величезних перекосів.
  • Не було переспаму одним або кількома анкорами.
  • Була різноманітність. Прагнемо до того, щоб анкори майже не повторювалися.

Інструкція, в якій все це детально розписано, знаходиться тут. Якщо будете розписувати рекомендації, як купувати посилання для просування, тоді беріть їх звідси.

Чек-лист на перевірку комерційних факторів ранжування

Щодо комерційних факторів ранжування, у нас буде окрема стаття. Це досить велика тема. Тому в рамках повного аудиту веб сайту подивимося тільки найпоширеніші моменти.

Подивіться меню в шапці та підвалі сайту

Повинні бути сторінки: Про нас, Відгуки, Контакти, Команда, Інформація про доставку та оплату, Калькулятори, Гарантія та подібні. Звісно, не все відразу, багато що залежить від сайту. Але чим більше подібної інформації буде, тим краще. При цьому вам потрібно ще й відкрити їх усі і подивитися, наскільки якісно вони оформлені. Якщо неякісно – даєте рекомендацію на доопрацювання.

Подивіться сторінку контактів

Вона має бути якісно оформлена і містити не просто форму надсилання повідомлення, а й таку інформацію:

  • адресу;
  • схему проїзду або розташування на карті;
  • номер телефону, краще кілька;
  • e-mail бажано на цьому ж домені;
  • графік роботи;
  • посилання на соц. мережі.

Приклад того, як це має вигляд у нас:

Який вигляд має сторінка контактів PROSUVER

Подивіться сторінку товару

Одна фотографія, кілька рядків опису, ціна і кнопка купити – це не те, що сьогодні потрібно покупцеві. Так, є ніші, де і так все буде працювати. Але тільки тому, що там немає нормальної конкуренції. Для всіх інших потрібно:

  • актуальна ціна;
  • інформація про наявність на складі;
  • кілька фото в хорошій якості;
  • за можливості відеоогляд;
  • якісний опис;
  • характеристики;
  • рейтинг;
  • відгуки;
  • інформація про гарантію, оплату та доставку;
  • кнопки «Купити» та «Додати в кошик»;
  • додаткові блоки: «Схожі товари», «З цим товаром купують».

Подивіться головну сторінку

Було б непогано побачити там якісь акції, товари зі знижками, хіти продажів, можливо спеціальні пропозиції тощо.

Висновок

Як бачите, провести аудит сайту самостійно цілком реально. Так, потрібно прочитати багато додаткових статей. Так, ви наробите багато помилок та багато моментів просто не побачите. Але, з іншого боку, замовити такий аудит – дорого, а гарантій, що потрапите на хорошого фахівця, і він все зробить якісно, – ніяких. Та й досвідчені SEO-шники такими не народилися, а стали. Пробуйте, а якщо будуть питання – пишіть у коментарях.

5/5 Усього голосів: 8
Підпишись на блог Щоб бути в курсі всіх оновлень
Неправильно введено e-mail!
Ваша підписка успішна! Раді ділитися з вами цікавими новинами
Зачекайте...
Залишити коментар

Ваш коментар на модерації!
Бажаєте працювати з нами або отримати консультацію?Надішліть нам заявку
Невірний формат телефону
Зачекайте...
Ваша заявка успішно відправлена!
ми зв'яжемося з вами найближчим часом